Αρχική Κλείσιμο

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ

MUSEUM OF GREEK CULTURE

1 Koumbari St. & Vas. Sofias Ave., 106 74 Athens

ΔευτέραΤετάρτηΠαρασκευήΣάββατο: 10:00 - 18:00

Πέμπτη: 10:00 - 00:00

Κυριακή: 10:00 - 16:00

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

The Benaki Museum of Greek Culture is housed in one of the most beautiful neoclassical-style buildings in Athens, near the National Garden and the Hellenic Parliament. It was converted into a museum in order to shelter the collections of Antonis Benakis and was donated to the Greek nation by himself and his three sisters, Alexandra, Penelope and Argine. Following its most recent refurbishment (1989–2000), the building houses a unique exhibition on Greek culture arranged diachronically from prehistory to the 20th century.

A modest edifice was the original core of the building complex. The first enlargement, including substantial alterations, was designed by Anastasios Metaxas in 1911 after the building was purchased by Emmanuel Benakis, Antonis’s father. Additions included an external staircase and a Doric porch in marble leading up to the Vass. Sofias Ave. entrance front as well as the main façade ornamentations. The next extension was done in 1930 with the aim to convert the building into a museum housing Antonis Benakis’s Greek and Islamic art collections as well as a collection of Chinese ceramics. Further extensions in 1965, 1968 and 1973 proved necessary for accommodating the ever-expanding body of donations. After its 1989–2000 expansion and remodelling, the building houses the Benaki Museum collection of Greek art and material culture, the ‘Spyridon & Eurydice Costopoulos Gallery’ for temporary exhibitions, the Library and various museum operations and offices.

1895

Οικοδομείται ο αρχικός πυρήνας του κτηριακού συγκροτήματος του Μουσείου.

1910

Αγορά του ακινήτου από τον Εμμανουήλ Μπενάκη για την οριστική μετεγκατάσταση της οικογένειάς του από την Αλεξάνδρεια στην Αθήνα.

1911

Το κτήριο επεκτείνεται με την προσθήκη μίας αίθουσας χορού και ορισμένων απαραίτητων βοηθητικών χώρων (αρχιτέκτονας ο Αναστάσιος Μεταξάς, που είχε επιμεληθεί την αναστήλωση του Παναθηναϊκού Σταδίου).

1930

Για τη μετατροπή της λειτουργίας του σε μουσειακό χώρο και την εξασφάλιση των προδιαγραφών του ως Μουσείου, στο κτήριο προστίθεται μία ακόμη πτέρυγα δίπλα στην αίθουσα χορού (αρχιτέκτονας ο Αναστάσιος Μεταξάς).

1965

Επέκταση των εκθεσιακών χώρων για τη στέγαση των ιστορικών κειμηλίων του Ελευθερίου Βενιζέλου στο ισόγειο και της συλλογής Δαμιανού Κυριαζή στον πρώτο όροφο (αρχιτέκτονας ο Εμμανουήλ. Βουρέκας).

1968

Νέα επέκταση του κτηρίου για την έκθεση της μεγάλης δωρεάς της Ελένης Σταθάτου στο υπόγειο (αρχιτέκτονας ο Εμμανουήλ Βουρέκας).

1973

Το Ίδρυμα Σταματίου Δεκόζη-Βούρου χρηματοδοτεί την προσθήκη μιας νέας πτέρυγας, με αίθουσες ομιλιών, προσωρινών εκθέσεων και κυλικείου (αρχιτέκτονας ο Εμμανουήλ Βουρέκας).

1989

Αρχίζει η μεγάλη επέκταση του κτηριακού συγκροτήματος στο βόρειο τμήμα του οικοπέδου με την προσθήκη νέας πτέρυγας τριών υπογείων και πέντε ορόφων, καθ' ύψος και πάνω από τις προσθήκες του 1968 και του 1973 (αρχιτέκτονες οι Αλέκος και Στέφανος Καλλιγάς).

1997

Ολοκλήρωση του έργου επέκτασης του κτηρίου με αποτέλεσμα το διπλασιασμό των ωφέλιμων χώρων του Μουσείου (7.000 τ.μ.), οι οποίοι εκτός από τα δύο υπόγεια των αποθηκών της νέας πτέρυγας είναι μοιρασμένοι σε πέντε ενιαία εσωτερικά επίπεδα.

2000

Επαναλειτουργία του Μουσείου με τη νέα έκθεση των Ελληνικών Συλλογών, τα εγκαίνια της οποίας έγιναν στις 7 Ιουνίου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο.

ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ